Options

Body Background:
Body text color:
Links Color:
CONTENT Color:
Color suggestions:
TOP/FOOTER COLOR:
T/F BG Color:
T/F BG opacity:
HEADER/BOTTOM COLOR:
H/B BG Color:
H/B BG opacity:
This panel is build only for demo purposes. It does not work well on IE
expand

Login Pop-up

Τρίτη, Δεκέμβριος 07, 2021

Αγοραφοβία.

Το κύριο διαγνωστικό κριτήριο της αγοραφοβίας είναι το αίσθημα έντονου φόβου κατά τη διάρκεια της παρουσίας του ασθενή ή της σκέψης ότι μπορεί να βρεθεί  στα παρακάτω μέρη:

  1. Μέσα μεταφοράς (αυτοκίνητο, λεωφορείο, τραίνο, μετρό, πλοίο, αεροπλάνο).
  2. Ανοικτοί χώροι (λαϊκή αγορά, εθνικές οδοί, γέφυρες).
  3. Κλειστοί χώροι (καταστήματα, σινεμά, εστιατόρια).
  4. Αναμονή στην ουρά ή μέσα σε πλήθος.
  5. Μακριά από το σπίτι χωρίς συνοδεία.

Η αγοραφοβία είναι η πιο σκληρή διαταραχή άγχους. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να αποκλείσει τον ασθενή στο σπίτι, κάνοντας αδύνατη τη μετακίνηση ακόμα και σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Το 1/3 των ασθενών με αγοραφοβία χάνουν την εργασία τους ή διαλέγουν μια εργασία πολύ κατώτερη της πραγματικής εργασιακής τους δυνατότητας λόγω της εγγύτητάς της στο χώρο συναισθηματικής ασφάλειας του ασθενή. Η αγοραφοβία κατατάσσεται στα προβλήματα υγείας με τις μέγιστες οικονομικές συνέπειες για τον ασθενή και την οικογένειά του, σύμφωνα με την έρευνα του 2010 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

 

 

 

Scroll to top